Inspireren

by / 14 mei 2019

Onze visie op inspireren. People retain only 20% of what they see and 30% of what they hear. But they remember 50% of what they see and hear, and as

Beter resultaat

by / 26 april 2019

Stappen naar meer motivatie & beter resultaat Ben jij soms niet tevreden over de resultaten? Wil jij soms meer en beter resultaat? Dit artikel geeft je een stappenplan dat je

4topproblemen

by / 12 april 2019

 4  top problemen waar organisaties mee kampen Hoe kijken we als organisatie zelf aan tegen de eigen performance en het eigen functioneren. En wat blijkt? Weinig flexibel en weinig daadkrachtig.

Begrijpen

by / 4 februari 2019

5 Tekenen van hoge emotionele intelligentie Emotionele intelligentie voorspelt het vermogen van mensen om zichzelf te sturen, andere mensen te begrijpen en succesvol te zijn. Onderzoek toont een verband tussen

revolutie-evolutie

by / 15 oktober 2018

Intussen is de markt reeds volop in beweging. Bedrijven en organisaties veranderen in een steeds hoger tempo, al of niet genoodzaakt door de omgeving of door ‘ontwrichtende’ innovaties. Scrum, agile, lean, holacracy

WAT MOTIVEERT

by / 14 september 2018

WAT MOTIVEERT JOU OP HET WERK, IS NIET WAT JE DOET, MAAR WAT JE DENKT?  Bedrijven kunnen helpen om de ervaring te verhogen maar durven niet of weten niet hoe.

Bedreiging Zelfgenoegzaamheid

by / 13 augustus 2018

IS TROTS DE GROOTSTE BEDREIGING DIE EEN BEDRIJF KAN BEZITTEN? Zelfgenoegzaamheid of trots is een gevaarlijke cultuur die zich niet alleen binnen multinationals bevindt maar doordringt en zich uitstrekt tot

Bedrijfscultuur

by / 9 augustus 2018

Als je een debat wilt beginnen, praat dan over de bedrijfscultuur.  Hoewel er overeenstemming lijkt te bestaan ​​dat het bestaat en een cruciale rol speelt bij het vormgeven van gedrag

Onboarding

by / 28 juli 2018

De 3 belangrijkste aspecten van een succesvol onboarding-programma Veel mensen die bij HR werken, zullen herkennen dat ze veel tijd, moeite en geld spenderen aan het vinden van de juiste

Agile Business

by / 12 juli 2018

Agile Business Een stroperig proces? Discussies over de toekomst ontaarden al snel in een stroperig proces. De uitdaging zit hem in de realisatie van de inmiddels aangepaste strategie. De organisatie heeft daarvoor middelen,

TalentPersona

by / 27 juni 2018

TalentPersona? Een talent-persona is een semi-fictieve weergave van uw ideale kandidaat. Deze persona wordt gevormd door de kenmerken, vaardigheden en eigenschappen te definiëren die samen uw perfecte verhuur vormen. Persona’s

Talentmanagement

by / 20 juni 2018

WAT IS TALENT MANAGEMENT? Talent management is een term die de laatste jaren steeds vaker opduikt in het HR vakgebied. Maar wat is talent management eigenlijk en hoe zet je

Competentiemanagement

by / 20 juni 2018

Wat is competentiemanagement van uit talenten perspectief? Competenties duiken voortdurend op in de context van (onder andere) human resource management. Maar waar spreken we dan over? Als we het hebben over

HRBP Competenties

by / 18 juni 2018

Competenties zijn de sleutel om te komen tot de versnelling. De 4 essentiële competenties voor een HR Business Partner Op de HR agenda’s staan regelmatig thema’s zoals nieuwe performance systemen,

HRBP Externe Focus

by / 18 juni 2018

De markt vraagt HR business partners met een externe focus & holistische visie. Ik ben er stellig van overtuigd dat de HR professional zichzelf opnieuw moet uitvinden en groeien naar

Communicatie

by / 5 februari 2018

Effectieve en ineffectieve communicatie Communicatie is de essentie van het leven. Elke dag worden miljoenen berichten zowel verbaal als non-verbaal verzonden en ontvangen. Een reclame bord dat een product promoot

Engagement

by / 5 februari 2018

Engagement op de werkvloer Naast tevreden personeel heeft uw bedrijf ook nood aan geëngageerde medewerkers: werknemers die bereid zijn om die ‘extra mile’ te gaan. Hun passie en gedrevenheid stralen

HOLISTISCH

by / 5 september 2017

  IS DE TOEKOMST EEN HOLISTISCH LEIDERSCHAP EN KLANTENBELEVING? CEO, COO, CFO. Iedereen weet wie aan de top van het bedrijf staat. Maar wat als iedereen vanuit hetzelfde perspectief aan

Waarde

by / 8 december 2017

Waarde voor klant, bedrijf & medewerkers? In de jaren tachtig promoveerden ‘gedeelde waarden’ tot dé succesfactor van een organisatie (Peters & Waterman, 1983). In de jaren negentig inspireerden Hamel en

Kwetsbaarheid

by / 17 juli 2017

DOEN ANDEREN HUN BEST? Eerder zal men vaststellen ” hun best niet doen” dan deze vraag te stellen. Waarom, is het een stuk eenvoudiger? Het wordt anders misschien een pijnlijke

Artificiële Intelligentie

by / 3 maart 2017

Better conversations drive better conversions Artificiële Intelligentie Wat doen zelfrijdende auto’s, gezichtsherkenning, zoeken op het web, industriële robots en raketten begeleiding wat hebben met elkaar gemeen? Ze maken allemaal deel

Buyer Persona

by / 3 maart 2017

Buyer Persona   Wat is de achtergrond van Buyer Persona? Onderzoek naar specifieke gegevens die belangrijk zijn voor jouw bedrijfsstrategie. Gedetailleerde informatie over de klanten of prospect is van cruciaal

Maurice

by / 7 april 2017

Maurice Twee weken geleden heb ik Maurice ontmoet, hij vertelde mij over een web-based tool. Hiermee kon ontwikkeling potentieel van sales en skills gemeten worden. Ik dacht daar gaan we

GEN Z

by / 1 mei 2017

  “MAKE WAY FOR GEN Z!.” Ik las gisteren over Gen Z, conclusie, na de generatie XY zou deze generatie creatiever, data native en zichzelf meer voorop stellen. Toch willen

Departures

by / 9 juni 2017

HOE GEGEVENS OVER COMMUNICATIE & GEDRAG PROACTIEF KAN WORDEN INGEZET OM SNELLER EEN COMPETITIEVE SALES ORGANISATIE TE BOUWEN? Uit ons onderzoek bij een Nederlandse klant bleek dat betere communicatie data