HOLISTISCH

 

IS DE TOEKOMST EEN HOLISTISCH LEIDERSCHAP EN KLANTENBELEVING?

CEO, COO, CFO. Iedereen weet wie aan de top van het bedrijf staat. Maar wat als iedereen vanuit hetzelfde perspectief aan het werk was? Hoe dan ook, ongeacht hun positie, hoorde iedereen de stem van de klant in de organisatie op dezelfde wijze? Holistisch leiderschap, kan de toekomst zijn.

Het is belangrijk om te erkennen dat het concept van “wat er verwacht wordt door de klant” altijd verandert, en nooit meer dan nu. En het is niet een plotselinge verandering in de richting – het is een plotselinge wijziging in houding.

Door ons onderzoek en ervaring hebben we ontdekt dat klantinteracties vaak worden beheerd door verschillende functies of silo’s. Als gevolg hiervan is er geen holistische kijk op de klantenervaring, noch is deze ervaring met de bedoeling ontworpen vanuit het klantenperspectief. Hierdoor kunnen investeringen niet worden gerealiseerd waar ze het meest effect hebben.

Negen van de tien klantgerichte organisaties CX-transformaties bekeken dit verkeerd en zijn begonnen als een opzet binnen de organisatie die verbonden werd met een reeks projecten in het bedrijf. In plaats daarvan is het een onderzoek naar wat gewaardeerd wordt en wat vanuit het perspectief van zowel de klant als het bedrijf wordt ingevuld.

Teams dienen nauwer samen te werken, met grotere wendbaarheid naar hun rollen en verantwoordelijkheden voor een betere klanten ervaring. Als bedrijven ervoor kiezen om traditionele job titels te verwijderen als onderdeel van de strategie, kan het helpen om talent te behouden die anderszins door hun titel beperkt kunnen worden. “

Dr Tara Swart, een neurowetenschappelijke en leiderscoach, adviseert dat onderzoek ons ​​steeds aantoont dat het bevorderen van diversiteit en gevarieerde opvattingen binnen een bedrijf in overeenstemming is met verbeterde economische prestaties. “Dit komt doordat diversiteit innovatie stimuleert en een meer gediversifieerd scala aan ideeën en perspectieven op de werkplek.

Communicatie en transparantie kunnen worden verbeterd met een holistisch leiderschapsmodel. U kunt zaken bespreken en beslissen zonder dat u ze hoeft uit te brengen in verschillende delen van het bedrijf. Dit zal leiden tot elkaar beter begrijpen en een hogere klantenbeleving aanbieden doorheen alle lagen van het bedrijf. Klanten voelen een constructieve aanpak.

Men adviseert bedrijven voor men gaat beslissen om een holistische klantenbeleving structuur te implementeren, ze eerst dienen te herkennen wat het personeel motiveert. “Personeel dient in de cultuur van holistisch leiderschap, het verlangen hebben om het bedrijf te bouwen en de industrie te ontwikkelen. Als medewerkers worden gemotiveerd door interesse in de klantenbeleving en een brede waaier van verantwoordelijkheden, zal holistisch leiderschap een succes zijn. Ganjo biedt meerwaarde voor individuen en bedrijf

Wenst u inzicht te krijgen in de potentiële business voordelen en de waarde van data-driven sales? jean.marie.cardon@gmail.com maakt tijd voor een gesprek. Telefoneren gaat voor u sneller? 0492 63 90 65

#COACHING​ .Lees meer over AtriumMentoring:  job engineering :www.atriumplan.be 

Jean-Marie Cardon

[:]